söndag 16 juni 2013

Halvmaran avklarad

Igår sprang jag alltså en halvmara, en mycket skoglig sådan. Till största delen var det liten stig med en hel del sten, några stora myrar passerades också, samt ganska kraftig kupering. En kilometer, den sjuttonde tror jag det var, var helt obanad (snitslad dock) genom skogen. Min tid blev 2 timmar och 21 minuter och på det var jag femma och klart bästa tjej. 2.08 blev segrartiden och pappa hade 2.11. Lillebror hade förträngt min önskan om att låna GPS-klockan och arrangörernas kilometermarkeringar stämde sådär ibland. Men jag tror att jag sprang mellan 5-6min/km, när det inte var väldigt kuperat eller väldigt blött eller väldigt många träd att hoppa över vilket det var under 5km då tiderna blev längre (8-10min/km). Riktigt roligt att springa var det och ett kanonbra träningspass, inte hade jag sprungit så långt så fort om det inte varit tävling. Tack arrangörsstaben till ett bra arrangemang!

Idag har jag varit lite mör i baksida lår, rumpa och rygg men det är klart bättre nu. Vilodag med bethelbesök där många av deltagarna från igår också var. Sedan for vi till Leksand och åt lunchbuffé i lugn och ro eftersom Axel sov i bilen. Därefter fortsatte vi vår tur till Björkberget i Siljansnäs och tittade på Naturum. Vi gick upp i utkikstornet och tittade på den fina utsikten (jag var uppe en liten stund, långt från kanten). Travade också runt i skogen, bitvis obanat och klättrandes såklart när Axel fick bestämma. Klädseln för det sistnämnda var kanske inte så lyckad med klänning men det gick bra det med. En härlig dag.

Utkikstornet, bild från dalarna.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar