lördag 6 april 2013

Sprintträning, vattenskidor och långpass

I onsdags var jag alltså med på högskolans sprintträning på Galgberget i Falun. Det blev ett bra pass med två sprintbanor. Tyckte att jag hade bra koll på orienteringen och läste heller inte för mycket. Dock var benen inte det piggaste men så är det ibland.

I torsdags var jag upp till Bergebo och sköt och åkte (vatten)skidor i solen på em. Det var varmt och blött och frågan är om det inte var sista skidskyttepasset för säsongen. Skyttet gick iaf hyfsat, bra i ligg och ibland i stå.

Igår blev det ett långpass löpning med backinriktning i Skräddarbacken och Tjärnaberget. Det var faktiskt en del barmark på Tjärnaberget. Men det kändes att det är klart jobbigare att tvingas lyfta på fötterna i skogen än att springa på asfalt. Mys och bus med Axels lillkusin Alina hanns det med på em också.

Idag är det vilodag eller vilodag och vilodag. Jag och Axel har varit på shoppingtur i de stora metropolerna Insjön, Leksand och Häradsbygden... Då blir jag tröttare än efter ett långpass.

Nu snöar det, jippie! Eller inte... Inte den här tiden på året. Det vore ju trevligt om det gick att åka skidor i Björkaberget ett tag till men det behöver ju inte komma mer snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar