fredag 17 maj 2013

Tävlingssummering

Jag har ju utlovat en längre beskrivning av tävlingarna i Finland.

På onsdagskvällen var det dags för sprint. Vi hade hunnit vila en kvart på hotellrummet efter resan innan det var dags att åka. Inskjutningen gick ganska bra och jag kände mig lagom taggad. Orienteringen på första slingan gick bra. Kom in till liggande skytte och sköt 5 bom. Jag vet inte vad som hände, kanske för hög puls, kanske fel på målet, det kändes bra.Trampade på i straffrundorna och försökte hålla humöret uppe men det var lite kämpigt. Orienteringen på andra slingan gick också hyfsat. Tre första skotten i stå kändes bra men sen blev det två bom. Var arg som ett bi när jag kom i mål och fick lov att trava iväg och sätta mig på en sten och få tillbaka lite perspektiv på tillvaron. Slutade 4:a så placeringen är jag nöjd med. Fick skjuta 10 skott när tävlingen var avslutad, 8 träff och många av dem mitt i, skönt.

På torsdagen var det masstart i regn och jag var taggad för revansch. Återigen bra inskjutning. Första slingan gick bra med några småbommar. Klurig terräng med småhöjder och branter som var svår att gå helt klockrent i. Satte 9 skott av 10 i ligg, mycket skönt. Gick ut som tvåa. Andra slingan gick också bra. Sköt 5 bom (av 10) i stå, inte bra. Kom ut från straffrundan som tvåa med nästan en i marginal till finskan Eva-Maria. Nu saknades den sista korta slingan på min karta så jag fick springa till en funktionär och på stapplande och flåsande engelska förklara att jag ville ha en karta med en slinga på. Jag och finskan gick ut samtidigt, hade sällskap och hon slog mig i spurten. Slutade alltså trea.

Det som har varit positivt är att jag hänger med bra i orienteringen. Vissa delar av skyttet har ju också varit bra. Nya tag till SM i början av juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar