fredag 5 juli 2013

Göteborgshelgen

Något sent kommer här en rapport från tävlingarna i Göteborg.

Klassiskt på lördagen i regn. Började med en riktigt klurig punktorientering som förutom en siktkontroll mot ett hus gick bra, 12mm fel totalt varav 10 mm fel på huset.  Sköt 2 bom i ligg och sedan småbommade jag en hel del (ca 10min) på orienteringen tillsammans med Frida. Sköt sedan 4 bom i stå. Ett hyfsat lopp som räckte till en 5:e plats men det var tätt, jag var mindre än 10min efter.

På söndagens sprint var orienteringen ganska enkel men jag gjorde ändå ett slarvfel på drygt 1 min på andra slingan. Sköt två bom i ligg och var ganska irriterad i straffrundan. Sköt sedan fullt i stå och det var jätteskönt att få ner de där prickarna. Slutade 3:a, 3.30 efter Frida som sköt fullt.

Är nu tvåa efter Frida i både Världscupen och Svenska Cupen.

Idag är det SM-Masstart i Halmstad men jag är hemma. I morgon är det nämligen två nära vänner som ska gifta sig och vi har fått äran att vara med. En bra träningsvecka har det blivit på hemmaplan med veteranorientering, skytte, långpass mm. Idag ska jag köra backintervaller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar